ابدومینوپلاستی = جراحی کشیدن پوست شکم
ابدومینوپلاستی = جراحی کشیدن پوست شکم

ابدومینوپلاستی = جراحی کشیدن پوست شکم

دکتر کاظم محقق 44219771-021

مزوتراپی

مزوتراپی چیست؟

 

مزوتراپی یک درمان دارویی غیر جراحی است که معمولاً برای بهبود بیماری های مختلف استفاده می شود. این دارو بر اساس سه ستون است که در یک برنامه یکپارچه شده است: طب سوزنی ، عصبی درمانی و همچنین ترکیبات اختصاصی و اختصاصی مواد فعال (داروهای دارویی و هومیوپاتی ، عصاره های گیاهی ، ویتامین ها و مواد افزودنی). این روش طبق این اصل انجام می شود: "کمی - به ندرت - اما در مکان صحیح" با چندین تزریق هدفمند در پوست. این روش در سال 1952 در فرانسه توسط دکتر میشل پیستور که ​​در ابتدا از آن برای درمان درد استفاده می کرد ، توسعه یافت. از آن زمان مزوتراپی در زمینه داروهای زیبایی و ضد پیری محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این یک روش جایگزین و بسیار موثر برای دستیابی به جلوه ای طبیعی از بازسازی پوست است. مزوتراپی زیبایی به دنبال روند مداوم یافتن درمان های جوان سازی پوست است که کمتر از روش های لیزر ، درمابراژن یا جراحی زیبایی تهاجمی هستند ، اما در عین حال موثرتر و ماندگارتر از اقدامات مراقبت های آرایشی و بهداشتی روزانه هستند.

 

در چه مواردی از زیبایی می توان از مزوتراپی استفاده کرد؟

 

با کاهش اولین علائم پیری پوست مانند چین و چروک های ظریف صورت ، گردن و دکلته ، می توان از مزوتراپی برای جوان سازی پوست استفاده کرد. این اثرات سفت کننده ، لیفتینگ و آبرسانی دارد.

همچنین می توان از مزوتراپی برای درمان سلولیت استفاده کرد. مواد فعال ویژه ای به مناطق آسیب دیده تزریق می شود که منجر به بهبود چشمگیر ساختار پوست پس از چندین مشاوره می شود. این همچنین اجازه می دهد تا یک حرکت مستقیم از رسوبات چربی.

نشانه دیگر ریزش موی رایج است. مزوتراپی می تواند با تزریق مخلوط های ویژه حاوی ویتامین ها و مواد محرک رشد مو در مناطق آسیب دیده پوست سر ، با موفقیت به ریزش مو در مردان و همچنین زنان به طور موثر کمک کند.

علاوه بر این می توان مزوتراپی را با بوتولینومتوکسین صورت به معنای "مزو-بوتاکس" انجام داد تا آرامش نرم و طبیعی عضلات بیش فعال را بدست آورد. از این روش می توان برای تعریق زیاد در زیر بغل نیز استفاده کرد.

 

روش چگونه انجام می شود؟

 

در ابتدا بیمار کاملا توسط پزشک بررسی می شود. آنامنزیس خاص تهیه شده و بیمار در مورد احتمالات ، اثرات و عوارض جانبی نادر یک درمان مزوتراپی مطلع می شود. در صورت درمان مزولفت ، در صورت لزوم قبل از درمان می توان پوست صورت را با کرم بی حسی موضعی بی حس کرد. متعاقباً روش مزوتراپی به صورت دستی یا با دستگاه پزشکی ویژه ای به نام "مزو گان" انجام می شود. مخلوط های جداگانه ای از مواد فعال مانند ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی و اسید هیالورونیک با استفاده از بهترین تزریق های ریز به آرامی در لایه های مختلف پوست از جمله بافت همبند و بافت چربی تزریق می شود. بدین ترتیب مانع پوستی نفوذ کرده و مواد تشکیل دهنده مخلوط مزوتراپی می توانند به طور فعال اثر خود را در محل مورد نظر بدن نشان دهند.

در صورت لزوم می توان این روش را با لایه برداری ، فیلر یا تزریق بوتاکس ترکیب کرد. بدین ترتیب جوان سازی بهینه پوست بدون استفاده از چاقوی جراحی حاصل می شود.

در ابتدا برنامه ها هر هفته به مدت 2 ماه با درمان های زیر ماهانه یک بار و 2 ماه دیگر انجام می شوند. برای حفظ نتیجه ، توصیه می شود سالانه دو بار یک برنامه کاربردی داشته باشید. همانطور که برای همه روشهای درمان جوان سازی پوست ، استفاده منظم از دخانیات و استحمام آفتاب برای اثر طولانی مدت مزوتراپی به طور قابل توجهی ضد تولید است.

 

با استفاده از مزوتراپی چه نتایجی را می توان انتظار داشت؟

 

برای جوان سازی پوست ، استفاده مکرر از مزوتراپی با تقویت قابلیت ارتجاعی و مرطوب کنندگی باعث بهبود ظاهر کلی پوست می شود. پوست شاداب ، روشن و طبیعی به نظر می رسد. این اثر را "اثر meso-glow" می نامند. اگر از اسید هیالورونیک در مخلوط استفاده شود ، به آن "مزو لیفتینگ" می گویند.

"Meso-botox" همچنین چین و چروک های صورت را کاهش می دهد. ظاهر صورت بازتر و شاداب تر می شود. با استفاده از زیر بغل پس از چند روز منجر به بهبود قابل توجهی در تعریق در آن ناحیه می شود.

مزوتراپی که برای سلولیت استفاده می شود منجر به سفت شدن پوست و بهبود ساختار پوست می شود.

ریزش مو ، اعم از انتشار ، آندروژنتیک یا آلوپسی آره آتا ، اغلب در مردان و همچنین در زنان با چندین کاربرد مزوتراپی قابل

بازگشت است.

آیا هیچ عارضه ای وجود دارد؟

 

به شرطی که این روش توسط یک پزشک پزشکی آموزش دیده انجام شود ، تقریبا هیچ عارضه ای در استفاده از مزوتراپی وجود ندارد. در مورد هر نوع تزریق ، احتمال ابتلا به هماتوم کوچک یا تحریکات پوستی وجود دارد که معمولاً پس از چند روز کم رنگ می شوند.

بلافاصله پس از عمل پوست بیمار ممکن است چرخنده های کوچک ، گاهی اوقات با لکه های خونریزی کمی نشان دهد. پس از چند ثانیه خونریزی متوقف می شود. به طور کلی هیچ عوارض جانبی ماندگاری وجود ندارد. فقط در صورت آلرژی یا بارداری برخی از درمان ها توصیه نمی شود.

 

هزینه های درمان مزوتراپی چقدر است؟

 

تلاش متفاوت است و به نشانگر بستگی دارد. برنامه ها باید چندین بار تکرار شوند. برای درمان زیبایی صورت ، وقتی شامل مواد گران قیمت است ، در ایران معادل 15 تا 40 دلار متغیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد