ابدومینوپلاستی = جراحی کشیدن پوست شکم
ابدومینوپلاستی = جراحی کشیدن پوست شکم

ابدومینوپلاستی = جراحی کشیدن پوست شکم

دکتر کاظم محقق 44219771-021

تزریق بوتاکس

 

 

تزریق سم بوتولینوم مانند بوتاکس  و دیسپورت با شل کردن عضلات که باعث ایجاد چین و چروک می شوند ، ظاهر را بهبود می بخشند. این تزریق ها همچنین شرایط پزشکی از جمله میگرن ، هایپرهیدروز ، مثانه بیش از حد فعال و مشکلات چشم را درمان می کنند. پس از اتمام اثرات ، باید سه تا شش ماه درمان را تکرار کنید.

 

سموم؟

سموم بوتولینوم نوروتوکسین هایی هستند که روی اعصاب تأثیر می گذارند و باعث فلج عضلات می شوند. باکتری به نام  کلستریدیوم بوتولینوم این نوروتوکسین ها را تولید می کند. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی از نوع خاصی از باکتریها (نوع A) برای تزریقات پزشکی استفاده می کنند.

سموم بوتولینوم در خاک و غذاهای آلوده وجود دارد. اگر مقادیر زیادی سموم بوتولینوم مصرف می کنید یا باکتری ها وارد زخم می شوند ، می توانید بوتولیسم ایجاد کنید. این اختلال جدی سیستم عصبی بر تنفس تأثیر می گذارد.

تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) چیست؟

بوتاکس یکی از مشهورترین مارک های تزریق سم بوتولینوم است. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی مقدار کمی بوتاکس یا نوع دیگری از سموم بوتولینوم را به عضلات خاص تزریق می کنند. این روش می تواند چین و چروک ها را صاف کند ، از سردردهای میگرنی جلوگیری کرده و سایر مشکلات سلامتی را درمان کند.

تکنسین ها در آزمایشگاه سموم بوتولینوم را برای اقدامات آرایشی و پزشکی تولید می کنند. تکنسین ها سموم را رقیق و استریل می کنند تا باعث بوتولیسم نشوند.

انواع تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) کدامند؟

تزریق سم بوتولینوم نام تجاری متفاوتی دارد. همه محصولات مشکلات یکسانی ندارند. ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما می تواند بهترین گزینه را برای شرایط منحصر به فرد شما مورد بحث قرار دهد. گزینه ها عبارتند از:

بوتاکس

دیسپورت

زئومین

نورونوکس

مصپورت

دیستون

 

تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) چگونه کار می کند؟

انقباضات مکرر عضلانی یکی از دلایل چین و چروک صورت است. سموم بوتولینوم مانند بوتاکس بطور موقت سیگنالهای عصبی به عضلات را مسدود می کنند. در نتیجه ، عضلات تزریقی نمی توانند منقبض شوند (متشنج). آنها ضعیف یا فلج می شوند. این تأثیرات می تواند چندین ماه ادامه داشته باشد. عضله تزریق شده به ناحیه (های) مورد نگرانی شما بستگی دارد. در یک جلسه چندین ناحیه قابل درمان است.

تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) چه مواردی را درمان می کند؟

ارائه دهندگان از تزریق سم بوتولینوم برای بهبود ظاهر استفاده می کنند. تزریق بوتاکس پزشکی مشکلات سلامتی را درمان می کند. این شرایط عبارتند از:

چشمان متقاطع (استرابیسم).

انقباضات عضلانی بیش از حد (دیستونی).

تعریق زیاد (هایپرهیدروز).

کشیدگی پلک.

میگرن مزمن.

             مثانه بیش فعال.

چین و چروک و سایر علائم پیری.

اسپاستیسیته اندام فوقانی کودکان.

اسپاستی بزرگسالان.

بلفارواسپاسم.

دیستونی دهانه رحم.

چگونه باید برای تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) آماده شوم؟

اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما لیستی از داروها و مکمل های مصرفی شما در اختیار شما قرار داده است. برخی از داروها خطر کبودی در محل تزریق را افزایش می دهند. این داروها شامل داروهای ضد انعقاد یا رقیق کننده خون (وارفارین) و داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) هستند. همچنین الکل شما را در معرض قرمزی و کبودی قرار می دهد. قبل از عمل 24 ساعت ننوشید.

تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) چگونه انجام می شود؟

ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما از یک سوزن ظریف برای تزریق مقدار کمی سم بوتولینوم (بوتاکس) به منطقه درمان استفاده می کند. بسته به مشکل ، ممکن است چندین تزریق در نقاط مختلف انجام دهید. در اینجا موارد دیگری است که باید در مورد روش کار بدانید:

روش سرپایی: درمان به عنوان یک روش سرپایی انجام می شود. همان روز به خانه می روید.

ناراحتی: ممکن است آمپول ها احساس گزش کرده و احساس ناراحتی کنند ، اما روند کار به سرعت به پایان می رسد. برخی از ارائه دهندگان قبل از تزریق ماده بی حس کننده موضعی را روی پوست قرار می دهند.

بی حسی: در صورت تزریق مثانه بیش فعال ، ممکن است بی حسی موضعی یا محلی داشته باشید.

بعد از تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) چه کاری باید انجام دهم؟

درصورتی که ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی شما چیز دیگری نگوید ، می توانید پس از درمان به کار یا بیشتر فعالیت ها برگردید. برای کاهش قرمزی ، تورم یا کبودی:

به مدت 12 ساعت ناحیه را مالش یا فشار ندهید.

سه تا چهار ساعت در حالت ایستاده بمانید (دراز نکشید).

به مدت 24 ساعت از انجام فعالیت های بدنی خودداری کنید.

تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) چه خطرات یا عوارض بالقوه ای دارد؟

عوارض جانبی تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) بسته به منطقه تحت درمان متفاوت است. بیشتر مشکلات در طی یک یا دو روز بهبود می یابد. آنها عبارتند از:

درد ، تورم ، قرمزی یا کبودی در محل درمان.

علائم شبه آنفولانزا.

سردرد

             گردن درد.

ناراحتی معده (سو هاضمه).

افتادگی موقت پلک ها (پتوز).

سوزش یا قرمزی چشم.

چه کسی نباید تزریق سم بوتولینوم انجام دهد؟

تزریق سم بوتولینوم (بوتاکس) نسبتاً بی خطر است. با این حال ، اگر این موارد را دارید:

بیماری عصبی عضلانی.

افتادگی پلک (پتوز).

ضعف عضلات صورت.

             بارداری.

             شیر دادن.

پس از درمان چه انتظاری باید داشته باشم؟

درمان به حداقل زمان خرابی نیاز دارد ، شما می توانید پس از درمان به روال روزانه خود برگردید.

تزریق سم بوتولینوم چه مدت طول می کشد؟

ممکن است چندین روز طول بکشد تا تزریق سم بوتولینوم اثر بگذارد. طی سه تا شش ماه سموم از بین می روند و عضلات دوباره حرکت می کنند. در نتیجه ، چین و چروک ها برمی گردند ، و مشکلاتی مانند میگرن و تعریق ممکن است از سر بگیرند. ممکن است تزریق سم بوتولینوم بیشتر انجام شود.

چه موقع باید با دکتر تماس بگیرم؟

در صورت تجربه موارد زیر باید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید.

مشکلات بینایی ، از جمله تاری دید یا افتادگی پلک ها.

علائم عفونت ادراری ، مانند خون در ادرار (هماچوری).

تنگی نفس (تنگی نفس).

مشکل در بلعیدن.

             لکنت زبان.

بی حسی یا فلج در یک ناحیه درمان نشده.

ناراحتی شدید معده.

آیا بیمه تزریق سم بوتولینوم را پوشش می دهد؟

بیمه نامه های درمانی متفاوت است ، بنابراین همیشه با ارائه دهنده خود مشورت کنید. بیشتر بیمه گران خدمات درمانی میگرن ، بی اختیاری ادرار یا سایر شرایط پزشکی را تحت پوشش قرار می دهند. بیمه ها معمولاً تزریقات را برای اهداف آرایشی پوشش نمی دهند.

یادداشتی از بهشت کلینیک

تزریق سم بوتولینوم مانند بوتاکس و دیسپورت تسکین موقتی میگرن ، تعریق زیاد ، برخی مشکلات چشمی و سایر مشکلات سلامتی را ایجاد می کند. به عنوان یک عمل زیبایی ، این تزریق ها با جلوگیری از انقباض عضلات ، چین و چروک ها را صاف می کند. اثرات درمانی برای همیشه ادامه ندارد ، به این معنی که در طی سه تا شش ماه به تزریقات بیشتری نیاز خواهید داشت. تزریق مکرر سم بوتولینوم بی خطر است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد